Uue seaduse jõustumisel võib saada pardakaamerast oluline asitõend

28.04.2021

Viimased uudised

  • 26.03.2024
    Mootorratturitega juhtunud õnnetusi põhjustab valesti valitud kiirus
    Loen edasi...
  • 04.03.2024
    Töökaotus pole nii hirmutav, kui kindlustus maksab kodulaenu
    Loen edasi...
  • 12.02.2024
    Ilmataat tegi jälle autole külma? Kindlustuse kolm nõuannet krõbeda pakasega võitlemiseks
    Loen edasi...
Kõik uudised

Siseministeerium on võtnud tööplaanidesse politsei töö ümberkorraldamise selliselt, et tulevikus ei peaks enam patrull kergema liiklusõnnetuse puhul kohale sõitma ja seda ka siis, kui osapooled omavahel kokkuleppele ei jõua. Seetõttu muutuvad üha olulisemaks täiendavad lahendused, näiteks pardakaamera, mille abil juhtunu kohta tõde välja selgitada.

Kavandatava seaduseelnõu järgi ei lahendaks politsei tulevikus kohapeal liiklusõnnetuse juhtumeid, kus pole vigastatuid. See tähendab, et vaidluste korral tuleb vahetult pärast õnnetust asitõendeid koguda sõidukijuhil endal. Õnnetusjuhtumi korral võivad aga osapooled mõista juhtunut erinevalt, sest ärritunud või hirmunud olekus on keeruline hinnata adekvaatselt liiklusõnnetuse põhjuseid. Nii võivad olla asitõendid, näiteks kokku lepitud sündmuste käik, ebatäpsed või koguni valed.

Gjensidige kahjuosakonna juhi Maarika Mürgi sõnul muutuvad seaduse jõustumisel seetõttu üha olulisemaks pardakaamerad. "Pardakaamera salvestis aitab tuvastada, mis täpselt juhtus. Mida selgemad ja kiiremini kättesaadavamad on asitõendid, seda kiiremini on võimalik kindlustusandjatel ka kahjukäsitluse protsess lõpule viia ja kannatanule kahju hüvitada,“ lausus ta.

Mürk lausus, et Gjensidige kindlustuse kahjukäsitluses on pardakaamerate salvestisi siiski veel üpris vähe esitatud. „Pardakaamera salvestisi on kliendid meile asitõendiks kasutada andnud üksikutel juhtumitel, mis otseselt ei pruugi viidata vähesele kasutamisele, sest üldjuhul on õnnetusjuhtumite asjaolud selged ning videosalvestise jagamine ei ole vajalik. Videosalvestise kujul tõendusmaterjale saame täna kõige enam välialadel asuvatest kaameratest, näiteks kütusejaamades. Kui aga tulevikus peavad juhid ise vaidluse korral asitõendeid koguma, on pardakaamera kindlasti suureks abiks," tõdes Mürk.

Kaamera kasulikkus sõltub kvaliteedist ja paigaldusest

Kuidas oma sõidukile pardakaamerat valida ja paigaldada nii, et sellest õnnetuse korral ka abi oleks? Noor Tehnikkaupluse spetsialist Oliver Viiron lausus, et pardakaamera tuleks valida võimalikult hea hämara/öise filmimiskvaliteedi järgi ning arvesse tuleks võtta ka seda, et kaamera pakuks võimalikult sujuvat ja selget pilti lindistamise ajal. „Paljud inimese vaatavad pardakaamerate pildi kvaliteeti selle väikse ekraani kvaliteedi järgi, kuid pigem tasuks vaadata seda, kuidas pilt hiljem arvutisse laetuna on,“ soovitas Viiron.

Viiron tõdes, et mõnda aega tagasi valisid kliendid pardakaameraid pigem hinna järgi, kuid nüüd valitakse aina enam kvaliteedi järgi. „Enne ostu soovitan näiteks Youtube'ist vaadata kaamera tagasisidet ja näidisvideoid.“

Kuigi pardakaamerad on suhteliselt universaalsed tooted, tuleks auto spetsiifika puhul silmas pidada esiklaasil olevate andurite suurust. „Jälgida tuleks, et pardakaamera ei hakkaks häirima sõitja vaatevälja ja olemasolevad andurid ei segaks kaamera vaatevälja. Ka kaamera kinnitused ja juhtmed ei tohiks segada juhi vaatevälja,“ ütles Viiron. Kuigi pardakaameraid on suhteliselt lihtne ka ise paigaldada, soovitab Viiron võimalusel kaamera paigaldamiseks teeninduse või eksperdi poole pöörduda, et kaamera saaks vaatevälja arvestades õigesti paigaldatud.