Mine sisu juurde

Gjensidige veebilehe ja iseteeninduse portaali ligipääsetavuse teatis

14.08.2025

Viimased uudised

  • 14.08.2025
    Gjensidige veebilehe ja iseteeninduse portaali ligipääsetavuse teatis
    Loen edasi...
  • 29.07.2025
    Liikluskindlustus ja rendiautod – mida pead teadma?
    Loen edasi...
  • 29.07.2025
    Eestlased kindlustavad oma eluaset üha teadlikumalt
    Loen edasi...
Kõik uudised

Hindamine teostatud 25.07.2025.

ADB „Gjensidige“ Eesti filiaalis (edaspidi – Gjensidige) oleme pühendunud kõigile kaasavate ja ligipääsetavate digitaalsete kogemuste loomisele. Mõistame, et ligipääsetavus pole mitte ainult seaduslik kohustus, vaid ka vastutustundlike ja kliendikesksete teenuste osutamise oluline osa. Meie lähenemisviis peegeldab meie väärtusi, nagu mitmekesisus, kaasatus ning võrdne juurdepääs teabele ja teenustele kõigile kasutajatele – olenemata võimetest. Käesolev ligipääsetavuse avaldus kirjeldab Gjensidige pidevaid jõupingutusi digitaalse ligipääsetavuse nõuete täitmiseks vastavalt rahvusvahelistele ligipääsetavuse standarditele, sealhulgas veebisisu ligipääsetavuse juhistele (WCAG) 2.1 ja 2.2, tase AA, samuti Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiiv (EL) 2019/882 nõuetele.

Käesolev ligipääsetavuse teatis kehtib veebilehele www.gjensidige.ee ja Gjensidige iseteeninduse portaalile, mis mõlemad pakuvad teavet Gjensidige teenuste kohta, sealhulgas tootevaliku, kahjunõuete registreerimise, kontaktandmete ja üldise ettevõttega seotud info kohta.

  

Ligipääsetavuse standardid ja hindamine

Veebilehe www.gjensidige.ee ja Gjensidige iseteeninduse portaali ligipääsetavuse hindamine viidi läbi nii välis- kui ka siseauditite abil, kombineerides käsitsi testimist automatiseeritud tööriistadega. 

Hindamine põhines rahvusvaheliselt tunnustatud standardil Rahvusvahelised veebisisu ligipääsetavuse juhised (WCAG 2.1, tase AA).

Gjensidige veebileht ja iseteeninduse portaal vastavad suures osas WCAG 2.1 AA taseme standarditele. See tähendab, et kliendid saavad kõigile teenustele mugavalt ligi pääseda ekraanilugejate, klaviatuurinavigatsiooni ja veebilehe ning iseteeninduse portaali suumitud vaadete abil. Eelmainitud digikanalid on ligipääsetavad ja hõlpsasti kasutatavad ning teave on selge, arusaadav ja kergesti tajutav. Kuigi mõned valdkonnad vajavad veel täiustamist, töötame aktiivselt direktiivi (EL) 2019/882 kõigi vajalike nõuete täitmise nimel. Ligipääsetavus on endiselt prioriteet ja oleme pühendunud kaasava digitaalse kogemuse pakkumisele kõigile kasutajatele.

Praegused piirangud ja parendusvaldkonnad

Gjensidige seab ligipääsetavuse parandamise prioriteediks probleemide kriitilisuse ja tehnilise teostatavuse alusel. Vaatamata meie parimatele pingutustele digilahenduste ligipääsetavuse tagamiseks võib esineda mõningaid piiranguid. Allpool on kirjeldatud teadaolevaid piiranguid ja võimalikke lahendusi. 

  • Iseteenindus portaalis võivad hüpikaknad takistada kasutajatel sisu nägemist. Gjensidige võtab meetmeid selle parandamiseks, kujundame hüpikaknaid ümber ja muudame need ligipääsetavaks.

  • Iseteenindus portaalis võivad autentimisaknad olla klaviatuuri abil navigeerivatele klientidele vähem ligipääsetavad, olenevalt kasutatavast brauserist. Gjensidige võtab meetmeid selle parandamiseks, kujundame sisselogimisakna ümber ja programmeerime selle ümber, et see oleks ligipääsetav suuremas valikus brauserirakendustes.

  • Mõnel veebilehe alamlehe elemendil ja lingil on üldised nimed, mis ei kirjelda täpselt teavet, millele nad viivad. Gjensidige töötab selle nimel, et lisada nimed kõigile interaktiivsetele elementidele, et ekraanilugejate kasutajad saaksid neist kergemini aru.

Mõnel veebilehel asuval tabelil võib puududa ekraanilugejate kasutajatele sobiv struktuur. Kuigi teave on endiselt ligipääsetav, võivad ekraanilugejad ekslikult teatada, et tabel sisaldab rohkem ridu kui tegelikult. Praegu ei ole nendes elementides võimalik muudatusi teha, kuid kliendid saavad endiselt takistusteta juurde pääseda kogu asjakohasele teabele ja teenustele.

  • Veebilehel, kui liikluskindlustuse ostmiseks kasutatakse navigeerimiseks klaviatuuri, võib klaviatuurifookus jääda eelmise etapi viimasele esiletõstetud elemendile ka pärast järgmisele etapile liikumist. Sellistel juhtudel saab klient ostuprotsessiga jätkata, kuid alles pärast täiendava klaviatuurisisestuse sisestamist fookuse nihutamiseks. Gjensidige võtab meetmeid selliste ebakõlade parandamiseks, muutes ostuteekonna struktuurikoodi.

  • Mõnel veebilehe alamlehel puudub struktureeritud klaviatuurinavigatsioon. Kuigi kõik teenused on endiselt ligipääsetavad, võib klaviatuurifookus mõnel juhul järgida ebaloogilist järjekorda, mis võib mõjutada kasutatavust. Praegu ei ole nende elementide muutmine võimalik, kuid kliendid saavad endiselt kõigile teenustele takistusteta juurde pääseda ja neid kasutada.

Palun võtke meiega ühendust, kui märkate probleemi, mida ülalpool ei ole loetletud.

Mõnede enimkülastatud veebilehtede hindamisülevaade:

Parameeter

Avaleht

Teatan kahjust alamleht

Kontaktide alamleht

Iseteenindus

Liikluskindlustuse alamleht

Lehe struktuur

Nõuetele vastav

Nõuetele vastav

Nõuetele vastav

Nõuetele vastav

Nõuetele vastav

Klaviatuuri ligipääs ja visuaalne fookus

Nõuetele vastav

Osaliselt nõuetele vastav

Nõuetele vastav

Nõuetele vastav

Osaliselt nõuetele vastav

Värvikontrast

Nõuetele vastav

Nõuetele vastav

Nõuetele vastav

Nõuetele vastav

Nõuetele vastav

Teksti suum (100-300%)

Nõuetele vastav

Nõuetele vastav

Nõuetele vastav

Nõuetele vastav

Nõuetele vastav

Multimeedia alternatiivid (video / heli)

Ei kohaldu

Ei kohaldu

Ei kohaldu

Ei kohaldu

Ei kohaldu

Ekraanilugeja kasutajatele optimeeritud infotabeli struktuurid

Ei kohaldu

Osaliselt nõuetele vastav

Ei kohaldu

Osaliselt nõuetele vastav

Nõuetele vastav

Piltide ja interaktiivsete elementide tekstialternatiivid

Nõuetele vastav

Osaliselt nõuetele vastav

Nõuetele vastav

Nõuetele vastav

Osaliselt nõuetele vastav

 

Ekraanilugeja ühilduvus

Meie veebileht ja iseteeninduse portaal ühilduvad järgmiste ekraanilugejatega:

  • NVDA (Windows, tasuta)

  • VoiceOver (macOS, sisseehitatud – saadaval inglise keeles)

  • Narrator (Windows, sisseehitatud – saadaval inglise keeles)



Ligipääsetavuse toetamise meetmed

Gjensidige rakendab oma veebilehe ja iseteenindus portaali ligipääsetavuse tagamiseks järgmisi meetmeid:

  • asjaomastele töötajatele pideva ligipääsetavuse koolituse pakkumine.

  • selgete ligipääsetavuse eesmärkide ja vastutuse määramine.

  • jätkusuutlike ligipääsetavuse tavade rakendamine digiteenuste arendamisel ja täiustamisel.

 

Kontaktid ligipääsetavuse takistuste  ja tagasiside korral

Kui teil tekib ligipääsetavuse osas takistusi ja te ei saa kavandatud toiminguid teha või teil on ettepanekuid ligipääsetavuse parenduste tegemiseks Gjensidige veebilehel või iseteeninduse portaalis, siis võtke meiega ühendust. Oleme olemas ja saame teid mitme kanali kaudu aidata ja meie töötajad abistavad teid ning pakuvad vajalikke teenuseid.

Meiega saate ühendust võtta järgnevatel viisidel:

Helistage meile: 6116112
Külastage meid: isiklikult meie kontoris aadressil Sõpruse pst 145, 13417, Tallinn, Eesti.
Kirjutage meile e-kiri: [email protected]

 

Järelevalveasutus

Eesti Vabariigis teostab digitaalse ligipääsetavuse üle järelevalvet Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet. Kontaktandmed leiate veebisaidilt: https://ttja.ee