Kui jõuad lennujaama, aga su kohver ei tule lindilt, on see alati ebameeldiv üllatus. Pagas võib hilineda, kaduda või isegi saabuda kahjustatuna. Sellises olukorras on oluline teada, mida sa teha saad ja kuidas oma õigusi kaitsta.
Kui pagas ei saabu, mine kohe lennujaama pagasiteenindusse ja täida PIR ehk Property Irregularity Report. See on ametlik dokument, mis tõendab, et su pagas ei ole kohale jõudnud. Ilma selleta võib olla raske hiljem hüvitist saada.
Kui pagas hilineb, võib lennufirma hüvitada kulud esmatarbekaupadele, nagu riided või hügieenitarbed. Säilita kindlasti kõik ostutšekid! Kui pagas on kadunud või kahjustatud, on sul samuti õigus kompensatsioonile – see võib ulatuda kuni 1 800 euroni (rahvusvahelise kokkuleppe alusel).
Aga oluline on ka reisikindlustus. Kui sul on kindlustus, saad kahju kiiremini ja lihtsamalt hüvitatud. Näiteks kui pagas hilineb ja pead ostma uusi riideid või midagi vajalikku reisil, katab seda reisikindlustus. Samuti aitab see juhul, kui lennufirma ei kata kõiki kulusid.
Kui plaanid reisi, mõtle alati ette ja kindlusta end ootamatuste vastu. Reisikindlustus annab meelerahu ja aitab sind, kui midagi läheb valesti.