Uuring: autot ei oma veerand Eesti elanikkonnast

10.12.2020

Viimased uudised

  • 08.04.2021
    Luminor hakkab pakkuma laenukindlustust
    Loen edasi...
  • 30.03.2021
    Liikluskindlustus ei hüvita ainult plekimõlkimisi
    Loen edasi...
  • 16.03.2021
    Kokkupõrge põdra, rebase või hoopis toonekurega? Millal aitab kasko hädast välja?
    Loen edasi...
Kõik uudised

2020. aasta uuringu järgi ei oma autot 25% Eesti inimestest. Statistikaameti andmetel on aga autode arv jätkuvalt tõusuteel: kui aastal 2018 oli arvele võetud sõidukeid 740 000, siis 2019. aastaks kasvas see 795 000-ni. 

Kindlustusettevõtte Gjensidige tellitud ja Nielseni läbiviidud uuringu andmetel ei oma autot 30% suurlinnaelanikest, 25% väikelinna elanikest ja 20% inimestest, kes elavad külades. 

Gjensidige kahjukäsitluse osakonna juht Maarika Mürtõdes, et auto omamine ei ole pelgalt mugavuse küsimusNeljandik Eesti ühiskonnast saab ilma autota hakkama, aga enamikul on siiski oma igapäevaelu ilma autota raske ette kujutada. Seda eelkõige just väljaspool suurlinnu elavatel inimestel, kelle jaoks võib auto olla hädavajalik, et näiteks käia tööl või sõidutada lapsi lasteaeda ja kooli," ütles Gjensidige esindaja 

Kuigi autode hulk Eestis iga aastaga tõuseb, valivad paljud inimesed auto kõrval ka alternatiivejalgratta, elektritõukeratta, renditava sõiduki või soodsa ühistransporditeenuse. 2019. aasta suvel avas näiteks Tartu oma rattaringluse, mis koosneb 69 parklast ja 750 jalgrattast, millest 500 on elektrilised ning 250 tavalised. 

Tartu linnatranspordi juhi Roman Meeksa sõnul on alternatiivsete transpordivahendite kasutus linnas võrreldav muu liiklusega. „Tartu rattaringluses on tipptunnid aktiivsema kasutusega ning väga palju sõltub ilmast. Kui on ikka jahe või laussadu, siis on kasutus sel päeval väiksem. Üldjoontes on aga sõitjaid aasta ringi ja sõidetakse isegi talvel, kui rattaringluse parkides oainult tavalised jalgrattad," kommenteeris Meeksa. 

Kuigi alternatiivsed transpordivahendid tunduvad olevat rohkem noorte inimeste pärusmaa, siis püütakse aktiivselt kaasata ka vanemat generatsiooni. „Omalt poolt oleme teinud teavitustööd eakate seltside juures, et tõsta nende aktiivsust. Tartus on ka Tartu linna kodanikel, kes on üle 65 aasta vanad, rattaringluse pilet tasuta,“ ütles Meeksa. 

Suurim osakaal inimesi, kellel isiklikku autot Eestis ei oleon ootuspäraselt kuni 19-aastased noored,  aga ka kolmandik üle 55-aastaseid ei oma autot. Lisaks tuli uuringust välja ka see, et naised omavad autot harvemini kui mehedautot ei oma 27% naistest ning 23% meestest. 

Gjensidige tellitud ja Nielseni läbiviidud uuringus küsitleti igast Balti riigist 1600 inimest vanuses 16–64. Andmeid koguti 2020. aasta veebruaris.