Päikesepimestus põhjustab liiklusõnnetusi just eriti kevade alguses

28.02.2019

Viimased uudised

  • 17.09.2019
    Abiks reisijale: mida teha kui välismaal riiklik tervisekindlustus ei aita?
    Loen edasi...
  • 30.08.2019
    Kampaania "Võida kütusekaart" tingimused
    Loen edasi...
  • 30.08.2019
    Mida teha kokkupõrkel metsloomaga?
    Loen edasi...
Kõik uudised

Ere kevadpäike annab märku üha pikenevatest päevadest ning teeb inimesed julgemaks ka liikluses. Märtsikuu esimesed päevad on aastate lõikes olnud õnnetusjuhtumirohked ning tõenäoliselt võib väga mitmete õnnetuste süüks võib pidada pimestavat kevadpäikest. Gjensidige kindlustus pani kirja mitmeid meeldetuletavaid nõuandeid, kuidas eelolevatel kuudel, mil päike liigub kõrgelt ning ilmaolud on heitlikud, oma autovarustust maksimaalselt turvaliselt kasutada ning õnnetusi ennetada.

Mõned näpunäited, kuidas muutunud olukorras käituda:

  • Kasuta auto päiksesirmi. Seda saab reguleerida nii ettevaates kui ka küljele, mis on eriti mugav kui liigud näiteks maanteel.Juhipoolse külje suunalt sisse paistev päike võib peegelduda ka päikseprilli sisepinnale, mille tõttu on mõistlikkasutada sirmi ka küljeasendis. Päiksesirmi mõte ongi varjutada päike silmade tasandil ja peegeldust minimaliseerida
  • Võimalusel kasutaUV kaitsegapäikseprille, mis vähendavad silma väsimist pikemal sõidul.
  • Kontrolli sõiduki esiklaasi. Aja jooksul võib esiklaasil olla tekkinud täkkeid ning mõrasid, samuti võib klaas olla tuhm ka peale puhastust. Võimalusel tuleksesiklaasi täkked parandada ning vajadusel klaas vahetada.
  • Kontrolli kevadel üle klaasipuhastid (nn kojamehed), mis on talvel kõvasti tööd teinud ja üldiselt karmides oludes toimetanud. Kui klaaspuhastajad jätavad esiklaasi puhastades jooni, on aeg need puhastada ja vajadusel hoopis uued soetada, sest vigane klaasipuhastaja rikub ka esiklaasi pinda ja tekitab nähtavuses probleeme .
  • Reguleeri oma külje- ja tahavaatepeegel nii, et sellest oleks selge ülevaade, mis toimub auto taga ja külgedel. Küljepeeglid tasub reguleerida nii, et sellest on näha natuke sõiduki külge aga suurem osa peeglist kuvaks kõrvalrida. See võimaldab märgata ka neid sõidukeid, mis muidu jäävad kõrvalreal nn „musta alasse“ ja kahjujuhtum on kerge tekkima. Tagurpidi manööverdamisel on aga juhil rohkem aega ja ta saab rahulikult ennast liigutada, et peeglist kõike ümbritsevat märgata.
  • Arvesta heitlike ilmaoludega. Kui ühel päeval paistab soojendav päike ja kraadid on plusspoolel, siis öösel võib esineda öökülma ning teekate võib olla endiselt libe.

Gjensidige kindlustuse sõidukite vanemtootejuht Marko Privoi nentis, et kevade tulekuga suurenevad just  seda tüüpi õnnetused, kus juht muutub hajameelseks,  ei arvesta adekvaatselt ilmastiku - ja liiklusolusid või ei märgata teist sõidukit, kuna päike pimestab  juhti.